BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Friday, June 24, 2011

T E R S I S I H

haa entry kali neyh aq nak cita something..aq nak start camna pown aq ta tawu...aq just nak cita pasal TERSISIH...tersisih...???apa yang tersisih...????tersisih neyh apa sebenarnya...???tersisih neyh sama laa macam kena pulau,,kena pinggir and sewaktu dengannya lah....definisi ne dari aq sendiri..mengikut kefahaman aq lah kan....owke aq bagi satu situasi supaya korang paham....sekarang korang bayangkan yang korang ada dalam satu kelas,,tapi sowang pown ta nak kawan ngan ko...tak nak cooperate ngan ko...ape2 pown ta nak segroup ngan ko...hah,,tuh lah yang di katakan menyisih....tapi kita kena tawu jugak apa bala yang buat korang disisih...dalam kelas aq,,ada laa sowang hamba Allah neyh yang kena sisih,,atau lebih tepat kena PULAU lah...pulau...???what the...???hala...macam pulau2 yang ada kat malaysia neyh..dy sowang2 jaaa...ta dak kawan....terpisah dengan yang laen...hah macam tuh laaa....owke,,balik dekat classmate aq tadi...haa,,,dy dipulaukan...bukan saja budak pompuan,,budak laki pown tamau cooperate tamau keja skali ngan dy lah...!!terkejutkan....dy datang kelas sowang2,,dy balik kleas sowang2,,dy makan sowang2..apa2 pown yang dy buat sowang2 lah senang cita...kekadang aq nampak dy mai kelas sowang2..sedeyh aq tengok....dy da masalah kaa,,ta dak kaa,,,sapa pown tataw...dy jalan sowang2 dari kolej ke kelas...kesian aq tengok....tapi apakan daya...kekadang perangai dy yang buat owang tak suka ngan dy....that's why laa dy disisihkan masyarakat..over lak ayat aq ann....sedeyh sebenaqnya bila kita disisih...tambah lagi bila kita dah lama sama2,,makan sama2,,minum sama2..study sama2..singung2 sama2..gelak sama2..baca doa makan sama2...pastu tetiba kita sowang2....makan sowang2,,gelak sowang,,ehh bleyh plak gelak sowang2...apa2 ja lah yang sowang2...sedeyh...=')bila kita mai kat sini owang tamau cakap ngan kita,,bila kita p sana owang wat dek jaa kat kita...macam kita tak penah wujud...sedeyh an...rasa macam,,aesshhhh lebih baek aq mati jaa an...hidup pown ta dak guna.....tapi bila nak bunuh diri,,terpikiaq pulak,,sapa yang nak antaq mak aq p buat haji kalo aq mati,,sapa yang nak bg mak ayah aq senang kalo aq ta dak n boleyh syurga kaa kalo aq mati cara macam neyh....tak paa lah,,mungkin depa nak kan privacy,,or maybe kita neyh tak bawak manfaat pown kat lepa.....kita ada pown wat nyusah jaaa...so,,belajar hidup sowang2...lagi senang..tak payah nak nyusah sesapa kan....

jangan putus asa even kita asa tersisih

errmmm.....
 

pesan datin :belajar hidup berdikari supaya kita tak susah msa akan datang

p/s :Allah sedang merancang yang lebih baik buat kita..

0 rAhsiA: