BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Wednesday, July 20, 2011

KUATKAN aq ya ALLAH..

ASSALAMUALAIKUM malam yang meletihkan....

penatnya aq 2 3 hari neyh TUHAN saja yang taw....abah ta dak ikot tabligh 40 hari...sekarang dy ada kat Johor...5 hari sebelum raya baru dy balik...aq tak nampak apa manfaatnya dy ikot tabligh neyh....ahhh...what ever....baru dua hari,,aq dah tak tahan dengan ujian neyh ya Allah...tapi aq kena kuat...sebab aq,,ngan mak ja sekarang neyh...aq ada seminggu jaa untuk tolong mak sebelum aq balik ARAU...meniaga neyh pown untuk sara makan minum mak n kami adik beradik untuk raya nanti...kalo tak meniaga sebelum puasa mula neyh,,alamatnya,,kami adik beradik memang tak rasa baju raya laa kowt tahun neyh....errmm....so,,setiap pagi,,aq kena bangun awal...tolong hantaq nasik lemak ngan lauk lauk untuk meniaga pagi...then,,,balik antaq tuh,,aq semayang subuh n terus kejutkan adik aq yang laki tuh untuk pie sekolah...aq hantaq dy pie sekolah naek moto..balik hantaq dy,,aq akan tolong mak kejap..sebba ramai...pagi pulak kan..mana yang nak pie sekolah,,nak pie keja...semua dok kejaq masa..nak tinggai dy sowang sowang tak gamak pulak....sampai dah reda sikit,,aq balik umah...and sambung tidoq balik...sebab ngantok..lagi pown mak bagi aq tidoq...maybe dy paham yang aq jugak letih....kekadang bangun agak lambat...overslept...mak tak kejutkan..aq tidoq memang dah tak sedaq...bangun,,,aq mandi mandi terus g amik adik pulak p sekolah....then makan tengah hari sama sama...pastu layan cerita sat sbelum hantaq dy pie kelas kafa plak...balik dari hantaq dy,,aq dah start kena tolong mak..aq basuh termos nasik dy pagi tadi,,n segala bagai laa,,bekas sambal dy laa suma suma..memang suma tuh nampak simple,,tapi sapa yang pernah rasa,,dy taw laa macam mana penatnya...lepas asaq jaa,,terus g kedai plak...untuk meniaga nasik burung....meniaga sampai 12 lebih...n macam tuh laa aq hari hari...ya Allah,,penatnya,,aq tak dapat nak gambarkan...kekadang aq macam ta mau buat kerja...tapi bila pikirkan mak,,aq kena kuat,,aq kena tabah,,aq kena sama sama tolong dy....kalo aq penat,,letih...dy 6 7 kali ganda penat n letih dari aq..tapi aq bangga,sebab dy sangat TABAH dan sangat KENTAL...
aq pown tak taw,,napa 2 3 hari neyh,,aq rasa laen macam badan aq neyh....dada selalu sakit,,kepala jangan tanya laa,,sakit sedia...tekak tekak aq,,tulang belakang aq,,suma sakit...n yang paling ketara mata aq...dah tak  bapa nak nampak...macam ada gangguan..tapi aq tak gitaw mak...sakit kepala aq,,sakit dada aq,,aq tak gitaw mak..aq tamau dy risau...dy dari kecik susah...so,,tak pa lah,,aq terima ja....selagi aq boleyh tahan aq tahan...kekadang masalah mai tanpa aq pinta..aq kena pikir benda yang macam macam...aq nakkena jaga hati owang..aq dah leth..aq mintak maaf,,sebab aq dah tak mampu nak jaga hati sesapa...seriusly aq cakap,,aq dah macam putus asa nak hidup...aq dah tak mampu nak tanggung semua neyh...
aq letih....aq tak kuat..n aq tak setabah dulu....aq rasa mak boleyh rasa kelainan aq sekarang..perangai gila gila aq dulu,,mulut becok aq dulu macam dah kena patri...payah nak tengok dah aq macam dulu..aq serabut...aq banyak pikir,,tapi aq tak taw apa yang aq pikirkan...ya Allah,,sebelum engkau menjemput aq,,izinkan aq beri sedikit kebahgiaan buat ibu ku....aq tawu dy dah banyak derita...ya Allah,,andai di takdirkan di jemput olehmu dalam masa yang terdekat ini ya Allah,,aq pohon kepada engkau supaya bahgiakan insan yang pernah bahgiakan aq ya Allah,,,terutama sekali ibuku...aq tawu,,aq bukanlah anak yang baik padanya ya Allah..hanya kepada engkau yang selayaknya aq memohon pertolongan ya Allah,...aq harap,,apa yang aq rasa neyh cuma mainan perasaan aq...aq tak bersedia untuk menemuimu lagi wahai rabbul 'izzati...

HIDUP UNTUK DINIKMATI DAN UNTUK BERBAKTI..


0 rAhsiA: