BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Monday, July 18, 2011

SAYANG tuh tak semestinya selalu diUCAP..

ASSALAMUALAIKUM hari serabut..=D

SAYANG..
tak semua yang paham apa tuh sayang....macam mana yang di katakan sayang...sayang jugak da banyak takrifannya...banyak kategorinya...sayang pada mak ayah,,sayang pada keluarga,,sayang pada kawan perempuan,,sayang pada kawan laki,,sayang pada adk adik..n sayang pada KEKASIH..ramai owang yang tahu menyebut sayang,,tapi tak paham apa sayang sebenarnya...budak umur tiga taun pown pandai cakap sayang..
kekadang cik awek ngan cik pakwek,,masing masing cakap sayang..waahh..terasa indah dunia hari tuh...kan...??aq penah cakap ucapkan sayang kat mak aq..aq cakap macam neyh...aq pegi kat dy,,aq peluk dy,,aq cakap,,
"patin sayang mak.."
nak taw dy cakap pa....
"sayang sayang...semua owang boleyh cakap sayang...tapi tak semua owang boleyh buktikan sayang...mak tak mau sekadar ucapan,,mak nak bukti dy..."
perghhh!!!sentap gila ngan jawapan mak aq...then,,lepas pada tuh,,memang dah susah aq nak cakap sayang kat mak aq...bukan semudah yang di sangka...aq takut nak cakap sayang kat dy...masa tuh aq tak bapa nak besaq lagi...then bila aq dah besaq sikit,,aq pikiaq balik...yaa,,sayang neyh,,tak perlu di ungkap....tak perlu di luahkan selalu...sekadar ucapan dari mulut tak dak makna...buktikan dulu...dengan bukti,,kita tak perlu cakap banyak banyak...yaa,,betol aq cakap..sekarang aq bagi situasi...

SITUASI 1 (antara cik awex ngan cik pakwek)
 cik pakwek : I LOVE U SAYANG....i miss gila kat u..jom kita jumpa petang neyh...i da masalah sikit...
 cik awex : I LOVE U TOO MY MASHAM...owke...kita jumpa tempat biasa...u datang amik i owke...??
 cik pakwek : owke sayang...jap lagi dalam sepuluh minit i sampai owke...u cepat sikit...
     (so,,bersama samalah meronggeng ke satu tasik yang damai...)
 cik awex : u sayang i tak b..???
 cik pakwek :op cos sayang...i sayang u mati taw tak...
    (suasana in silent mode sekejap...)
 cik pakwek : napa neyh sayang..???ada masalah ker...???
 cik awex : tak der aper...hehe...
    (selesai diowang bermanja manja seharian dyowang pown balik..)
 cik awex : b...boleyh i jumpa u...???malam neyh...i ada masalah...
 cik pakwek : i da keja laa sayang...membe membe i dah tunggu kat tempat biasa...esok esok lahh ehh kita  
                     jumpa...i dah lambat neyh...bye...(ttuuttttt...-*talian dimatikan serta merta*)
-macam neyh kaa sayang...???saat kita betul perlukan dy,,dy tak boleyh ada ngan kita..??tapi hari hari cakap sayang-

SITUASI 2 (seorang anak dengan seorang ibu)

   (anak datang kat dapur terus peluk ibu dy)
ibu : napa neyh..??ibu nak masak neyh....
anak : adik sayang ibu....
ibu : yaa....hari hari ibu dengar adik cakap,,adik sayang ibu....
anak : hehehehe..(senyum macam kerang busuk sambil blah ke depan tengok tv..)
   (sepuloh minit kemudian)
ibu : adikk..!!tolong ibu sidai kain kejap...ibu nak masak neyh...sikit lagi...
anak : alarrhhhh ibu neyh....adik nak tengok tv neyh....cter neyh nak habes dah....
-tu ka yang di katakan sayang....kalau sayang apa yang patut dilakukan..??-

that's why napa aq tak suka sangat nak ucapkan ungkapan SAYANG neyh...neyh laa sebabnya...aq tak nak ajaq mulut aq untuk menuturkan semua tuh....aq cuma harapkan,,apa yang aq buat untuk sesiapa saja yang aq sayang neyh,,,n dy dapat rasa yang aq sayang dy....sayang yang macam mana biarlah aq dan Tuhan saja yang tawu...so,,plizz lah...jangan tanya aq,,sama ada aq sayang kau ka tak..sebab aq tak pandai n tak tawu camna nak cakap sayang tuh....kalo kau rasa,,sayang aq,,maknanya,,aq memang sayangkan kau...kalau ka tak rasa yang aq sayang kau,,maknanya,,memang aq tak sayangkan kau...aq nak mintak maaf kalo ada yang terasa ngan entry aq kali neyh...aq tulis apa yang aq rasa...

S.A.Y.A.N.G .I.T.U .S.U.B.J.E.K.T.I.F


pesan datin : sayangi diri kita dulu,,baru kita dapat yakinkan owang yang kita sayangkan dy...

p/s :sayang itu tidak perlu sering diungkapkan...

0 rAhsiA: