BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Wednesday, July 13, 2011

TABAHkan AKU ya ALLAH..!!!





ASSALAMUALAIKUM pagi yang bening...


diam tak diam dah masuk sem 3 pown aq kat sini...kat Universiti Teknologi Mara,ARAU,PERLIS neyh...rasa macam baru habes Minggu Destini Siswa (MDS) jaaa.....dok rasa lagi sakit badan,,sakit kaki masa MDS dulu...siapa sangka makin lama kat sini makin hilang rasa cinta tuh untuk terus ada kat sini...tak pernah aq bayang langsung perasaan neyh...sebab neyh yang aq nak kan,,yang aq harapkan n aq impikan dulu saat aq masih maen kejar kejar dalam kelas masa sekolah menengah dulu...pejam celik pejam celik,,dah nak dekat final exam....n siapa sangka,,makin lama kita jalani hidup neyh,,makin rumit n kekadang makin menyakitkan....yang happynya dah kena telan bumi...keseronokan untuk terus sama sama belajar makin hilang detik demi detik...kekadang rasa study neyh satu benda yang sangat membosankan..!!!tekanan datang satu satu...aq tak lah sekuat RASUL mu ya Allah...aq cuma hamba yang penuh sejuta kelemahan berbanding kekuatan...terkadang dugaan mu datang dan terus datang..pernah suatu saat aq rasa sangat lost..!!!aq tak taw apa yang dah aq buat,,even benda tuh betoi atau tak....pernah terlintas di benak aq,,untuk berhenti separuh jalan...tapi bila terkenang harapan mak ngan abah yang dah aq pikul,,aq tak daya nak menolaknya..lagi tekanan bila,,apa yang aq belajar macam sia sia...soalan yang simple pown aq tak mampu selesaikan...sedang kawan kawan laen sudah jauh ke depan...aq pernah lonjak diri aq untuk seiring dengan yang laen...kemudian aq terkebelakang dan jatuh kembali...aq dah hampir putus asa...tapi aq kuatkan semangat demi kau wahai ibu...!!!aq dah tak daya melihat kau terus derita,,lalu aq gagahkan juga,,aq kerah segala khudrat yang tersisa,,untuk melihat secebis bahagia dimatamu...tapi sebenarnya,,aq telah mati di dalam...aq terasa sangat kosong....tambah lagi dengan assingment yang menggila....buat aq jadi hilang punca..
nak buat tak pandai...tak buat hilang markah...kalo markah aq sorang aq tak kisah,,tapi melibatkan group...aq teringin nak keluarkan pendapat,,nak sama sama lakukan apa yang owang laen buat..tapi aq tak jumpa jalannya....owang nampak aq tak pernah berusaha untuk siapkan tugasan...korang tak tahu betapa deritanya aq bila aq tak dapat lakukan apa yang korang dah lakukan...dah selesaikan dengan sempurna...bukan aq ta nak tanya,,tapi kepada siapa...???kepada siapa...???aq dah tak punya siapa di sini...korang apa tahu...???aq sorang dekat sini....apa yang aq lakukan semuanya atas usaha aq sendiri...minggu neyh penuh dengan test...esok malam test ECO..lusa QMT...


aq nak study..kalo boleyh sama sama selesaikan masalah tuh..tapi aq dah segan,,malu,,rasa bersalah n tak layak untuk bersama sama dengan korang lagi...kenapa..??jangan tanya aq kerana aq pasti korang ada jawapan untuk itu...jadi,,mau tak mau,,aq sendiri kena usaha....gagal dan berjayanya aq semua terletak pada usaha aq...aq cuba selagi boleyh....kadang kadang aq penat dengan semua neyh...kadang kadang aq cuak dengan apa yang aq hadapi...tapi aq yakin semua neyh mesti ada hikmah di sebaliknya...aq yakin...kerana tak mungkin TUHAN sedang merencanakan sesuatu yang tidak baik untuk aq...aq harap soalan ECO esok,,aq dapat jawap dengan jayanya....

"ya ALLAH aq simpan segala ilmu yang telah 
aq pelajari ini di dalam simpanan dan jagaan
mu ya ALLAH..dan dengan izinmu
kembalikan lah ia kepadaku
saat aq memerlukannya.."

"tidak datang suatu kesenangan itu sebelum di berikan kepayahan.."-surah al-Insyirah

pesan datin :tiada benda yang mudah dalam dunia neyh.. 

p/s :aq harap aq di berikan keTABAHan untuk aq hadapi semua neyh ya ALLAH...



0 rAhsiA: