BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Saturday, August 6, 2011

MATI itu suatu yang PASTI..

ASSALAMUALAIKUM malam yang serabut....

ntah napa hari neyh rasa nak nanges n dah nanges pown sampai bengkak mata....sebab apa aq tak sure...aq sendiri tak pasti untuk apa air mata aq neyh di keluarkan...malam neyh jugak,,aq rasa hidup aq kosong,,tak dak makna..??betol ka,,hidup aq dah tak bermakna...ntah,,sekali lagi aq tak pasti..

*********
MATI itu suatu yang PASTI

yaa...semua owang akan merasai mati..setiap apa yang telah Allah jadikan kat muka bumi dy neyh bersifat sementara...yaa,,semua makhluk yang dy ciptakan bakal menemui sebuah kematian,,bahkan malaikat izrail yang tugasnya mencabut nyawa manusia juga bakal mati suatu saat nanti..yang membezakan kematian tuh,,tarikh kita mati,,tempat kita mati,,hari kita mati dan cara kita mati...tengok kat dada dada akhbar,,ngeri dengan cara kematian depa...arwah,,datuk sosilawati,,mati di bunuh dan di bakar...berita baru,,perempuan mati di kelar 15,,then segala organ dy di sumbat dalam mangkuk tandas...sadis kan..???macam mana seorang manusia tergamak melakukan semua tuh...layak ka dy di gelar manusia atau binatang...??kalo binatang pown boleyh sayangkan anak anak dy,,di lindung,,di jaga dengan baik,,layak ka manusia neyh juga di panggil binatang...??sudah pasti dy lebih teruk dari binatang...kan..??satu saat nanti kau juga bakal menemui apa yang dipanggil kematian...tak terkecuali jugak aq...mungkin aq yang mati dulu,,mungkin juga kau...siapa tahu..???itu lah rahsia Allah,,yang tak siapa pown tawu....aq harap kematian aq biarlah keadaan fizikal aq dalam keadaan yang baik...macam mana Allah jadikan aq sempurna dengan sepasang mata,,sepasang tangan dan kaki,,sepasang telinga,,hidung dan segala organ dalaman aq yang dapat berfungsi dengan baik,,begitu juga ingin aq kembali kepadanya...

bila cakap lagi pasal mati,,tak semua yang telah bersedia untuk menghadapi sebuah kematian,,melainkan,,kuat imannya,,taatnya kepada maha esa,,kematian baginya adalah sebuah keindahan...bila dah mati,,maka terpisahlah kita dengan segala yang berhubung kait dengan kita..yang segala galanya bakal terputus talian,,seperti hilangnya roh dari jasad....kalo boleyh,,aq nak kematian aq,,atau nyawa terakhir aq di atas pangkuan mak aq...aq nak hembuskan nafas aq sambil aq tatap mukanya buat sekian kalinya dan aq harap pertemuan kami semula di syurga idaman para syuhada...itu kalau aq belum berkahwin...kalo aq dah berkahwin,,sudah pasti aq nak habeskan segala yang tersisa di dalam pangkuan insan yang bernama suami...nak aq akhirkan nafas aku sambil aq amati insan yang bergelar suami...dan aq harap aq dapat bersamanya sekali lagi di syurgamu...indahkan bila kita dapat habeskan segalanya di sisi insan yang kita sayang....tapi mampu ka,,aq untuk kecapi impian yang tak pasti...???semuanya telah di aturkan oleh Allah...

terkadang aq terfikir,,saat aq telah tinggalkan muka bumi Allah yang penuh nikmat neyh,,ada kaa yang akan datang untuk melihat jenazah aq untuk yang terakhir kalinya...bukan untuk meratapi pemergian aq,,tapi untuk meredhakan yang aq telah pergi buat selamanya meninggalkan kalian...tambah tambah sahabat sahabat aq,,kenalan kenalan aq,,jiran jiran aq,,semua yang mengenali aq...ada ka masa untuk mereka meneman aq ke liang lahad untuk sekian kalinya...sebak andai tiada siapa pun yang sudi berada disisi aq di saat jiran jiran yang laen sibuk bacakan yasin untuk aq...yaa,,aq nak kau,,kau,,kau,,kau,,dan kau tahu,,bahawa aq mahu kau bersama aq,,sebelum aq di hantar ke tempat persinggahan aq yang seterusnya...aq ingin sekali lihat kalian untuk melampiaskan rindu yang tak pernah berpenghujung....

di saat aq di soal oleh munkar dan nakir,,aq cuma harapkan ada insan yang masih ingatkan aq...dengan mendoakan kesejahteraan aq di alam sana...sedekahkan aq fatihah...cukuplah sehari sekali...sekurang kurangnya,,beban yang aq tanggung sendiri terubat sedikit...siapa tahu...???aq tak mintak lebeyh...cuma sekalung doa dan fatihah..tapi,,masih ada lagi ka yang akan ingatkan aq saat itu...yaa,,mungkin kau akan ingat aq dua atau tiga hari selepasnya,,tapi untuk hari seterusnya,,kau yakin kau bakal ingatkan aq dan sedekahkan aq fatihah...???indahnya,,andai kau tak pernah lupakan aq..aq juga tak sanggup andai nyawa aq di ambil,,di saat aq belum sempat bertaubat kepadamu ya Allah...pasti laluan aq ke syurga sukar...takutnya aq...ya,,memang banyak dosa yang dah aq lakukan sama ada aq sedar atau tidak....aq memang tidak bersedia andai nyawaku di ambil dalam masa yang terdekat neyh...kalo boleyh,,sebelum dunia aq kelam,,gelap gelita,,aq nak bahgiakan dulu mak aq...berikan dy sedikit kelegaan,,gembirakan dy....sebagai membalas budi mereka meskipun tidak setanding jasa dan pengorbanan mereka dalam membesarkan aq..

ahh...jauhnya aq melalut...sungguh,,kematian itu adalah sebuah kepastian...aq tidak perlu selautan emas,,aq tak perlu segunung intan dan perak,,cuma satu ku pinta dari kalian sekalung doa dan juga fatihah buat aq andai aq terlebih dahulu tinggalkan kalian....





pesan datin :ingat mati tuh bagus,,agar kita sentiasa ingatkan yang esa...


p/s :aq belom sedia hadapi semua tuh....=')

0 rAhsiA: