BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Monday, August 15, 2011

TERAWIH oh TERAWIH

ASSALAMUALAIKUM perut yang grrruukgrruukkk*kenyang...

pejam celik pejam celik pejam tak celik celik bahaya balik..hahahhaha...dah masuk 16 Ramadan 1432h dah pown..maknanya..dah 15 hari kita puasa...(yerlaa,,kalo ikot kalender islam,,lepas maghrib dah masuk tarikh baru..)hhaeesshhh...sekejap jaa kan....dalam dok sibuk ngan kelas,,ngan aktiviti harian,,lagi berapa hari jaa lagi ramadan akan tinggalkan kita...tapi,,kita...???masih kah di takuk yang lama atau dah pown berubah...??yang dah berubah,,alhamdulillah,,teruskan...chaiyok chaiyok...!!!yang specialnya ramadan,,kita akan bertemu dengan solat sunat terawih....ramadan jaa yang ada,,muharram,,safar,,syawal atau bulan bulan yang laen tak dak naa solat terawih...carilah,,bulan apa lagi yang ada terawih,,kalo ada,,aq belanja korang....haaa..??berani..??

tak niat tak sah solat..!!heheh=)


**************

aku rasa aku lah manusia yang paling malang...sebab apa kau tanya..??yalah,,dah masuk 16 ramadan,,tapi sekali pown aku tak pernah buat solat terawih...sedeyh sangat....nak pergi ke masjid jauh...jauh memang laa tak jauh,,tapi laluan aku nak p ke sana sunyi...nak pi tuh berani lagi,,tapi time nak balik ty nuhh...sowang sowang jaa...memang tak pi laa kan....malangnya aku...setahun sekali jaa....tuh pown dalam masa 30 hari jaa..tuh pown aku tak mampu nak dapatkan pahala yang free free jaa Allah nak bagi kat hambaNya...ish ish...betapa jahilnya aku kan...kalau aku ada transport,,insyAllah,,aku akan pi,,even untuk 8 rakaat jaa..tapi tuh laa kan..masa Allah bagi kemudahan dulu,,aku tak mau rebut,,n then baru sekarang nak menyesal bagai...ahhh...itulah manusia...bila ada,,tak hargai,,bila tak dak baru nak mencari...

bila cakap pasai terawih,,tetiba pala hotak aku teringat masa aku zaman sekolah menengah dulu..waahh...seronoknya haaa,,tuhan sajalah yang taw...bertuah aku,,sebab jadi insan yang terpilih untuk duduk kat hostel...banyak manfaatnya,,cuma aku jaa,,ngek,,tak reti nak manfaatkan...HAHHAHA...biollaahhh kau FATIN...!!!betol...masa kat asrama dulu,,kalo bulan puasa,,waktu petang tak dak prep..tak dak prep tak semestinyaa,,hang boleyh dok rilex weyh....!!hang dengaq aku nak ceqhita(cerita) kat hang..petang hang kena pi tadarus...sampai 4.30 petang..lepas uhh,,bawu hang boleyh buat apa hang nak buat..tapi bagi budak pompuan yang tak posa sebab "ehem"periodlah...!! pukul 5.00 petang dah kena turun dewan makan serve makanan untuk elak,,kesesakan waktu berbuka nanty...so,,yang tak sempat nak menyorok,,kantoilah TAK PUASA!!!

habes bukak puasa kena pi semayang maghrib...habes semayang maghrib,,semua kena turun p masjid...!!!tak kiralah hang "ehem" ka dak kaa,,turun jugak....dah habes baru pi "moree"..tuhh dy,,time neyh laa suma nak jadi macam kanak kanak ribena suma,,tak kiralah yang form 1 ka,,form 2 ka,,form 5 kaa,,suma 1 level jaa...doa tak sempat imam habeskan,,makmum tinggai berapa kerat jaa,,sebab lari nak p makan moree bak hang...!!!hahhaha....serius!!rindu gila time uh...dah habes moree baru start PREP...masa prep tuh laa nak ulang kaji ka,,nak buat homework kaa,,nak buat apa ja lah...bukan nak maen batu selambut atau baca novel time neyh k....tapi banyaknya budak budak dok "bergosip pasai pakwek ngan awex" tidak termasuk aku owke...HAHHAHAHA=D....

tapi laa neyh bukan aku nak cerita semua tuh,,aku nak cerita pasai terawih...haaa...ada cerita di sebalik apa yang berlaku..*owke,,aku dah start mereng....haaa,,masa neyh laa,,kita boleyh detect samada ada yang semayang atau banyak maen...aku baek...semayang terawih tak ponteng satu rakaat pown masa kat asrama dulu....HAHHAHA..*owke,,hampa kena buhong =="...sebab aku lagi nakai...so,,pas maghrib cam yang aku cakap,,semua akan turun laa kat masjid asrama...nak kata besaq tuh dak laa sangat...so memang padatlah...suma akan cari yang dekat dengan kipas,,atau tingkap...sebab bila masuk rakaat ke enam ke tujuh,,suma akan jadi macam sardin stim..akan berpeluh peluh.....hahahhaha...n yang paling penting akan duduk jauh dari pengawas asrama yang skema,,n warden yang macam singa..warden yang macam singa neyh sowang jaa yang rajin p masjid,,PN.NASRIYAH(sowi cikgu ngata cikgu dibulan mulia neyh)yang paling tak boleyh belah,,ketua aspuri pown naik jugak...HAHHA...aku taw laa sebab aku rapat ngan geng senior senior dulu..n ketua aspuri tuh sebilik ngan aku....


so,,bila masing masing dapat port masing masing,,suma pakat bukak cerita sementara nak tunggu bilal azan isyak...aku amik port bila rajin jaa,,bila aku malas,,aku baca quran,,nak tebus balik dosa ngutuk owang time siang....HHAHAHA....mongekk...!!!!tapi selalunya,,rajin tuh lebih dari malas...HAHHA...masa rakaat satu,,dua,,tiga empat,,lima,,enam,,tujuh,,lapan suma orite lagi..mai rakaat seterusnyaa,,dah boleyh tengok laa,,sapa yang iman kuat,,sapa yang iman tak kuat.....haaaa..!!!tak kira hat laki,,tak kira hat pempuan...dua dua spesies neyh sama naik,,n tak terKECUALIlah aku..!!!!ngehngehngeh..=Dyang tak berani nak tunjuk secara terang terangan neyh,,buat buat laa alasan,,nak p toiletlah,,terbatal air semayang lah n bagailah...then sembang lelama...sampai laa nak dekat rakaat ke berapa belas...ada jugak yang duduk kat penjuru penjuru masjid uh...yang paling aku tak boleyh belah,,duduk dalam saff,,then tak semayang....tapi bila imam dah sujud rakaat last,,dy pown sujud....gila lah..!!!tak kira pompuan tak kira jantan...pastu pakat lawan tunding jari....masuk kelas besoknya,,pakat tanya,,oww,,tak semayang..padahal dua dua sama ja...!!!

memang terbaiklah...!!!!aku pernah buat jugak dulu...*owke,,tak percaya sudah...tapi lepas pada tuh aku tak buat dah...sebab aku rasa cam maenkan semayang plak...rasa dosa besaq,,satgi Allah timpa bala,,tak ke naiyaa aku...tapi lepas pada tuh,,nakai aku tak surut jugak....kalo aku malas nak semayang,,aku belah balik terus..!!!hahahha..memang tak tunggu dah....hat tuh lagi kepala hantuk tak leyh pakai...!!nasib baek tak kena tindakan disiplin sebab aku pown pengawas aspuri..!!!tak boleyh belah lagii...salah guna kuasa bak hang..".adik adik jangan tiru owke"...AMARAN keras...haha...kekadang duduk jaa kat dalam bilik sebab bilik aku da stor...pandaikan aku sembunyikan diri yang sedia bulat neyh...kuangkuangkuang...=D then,,aku n the geng laa yang paling awai pi moree....yahoo...!!!siok ooo....


*****************

tapi sekarang aku tak boleyh buat macam tuh dah....sebab aku bukan dok kat ostel cam dulu...tak dak owang nak hambat aku..hang tak pi,,kami report kat warden..laa,,kalo aku tak pi,lantak hang lah...nak dapat pahala hang,,nak dapat dosa pun hang...arrhhh!!!rindunya saat tuh..!!!nak jadi budak sekolah balik...!!!tapi apakan daya,,suma tuh dah jadi kenangan aku....


pesan datin :semayang terawih tuh memang sunat,,tapi alangkah malangnya kita kalo tak dapat nak rebut tuh,,mana tawu kalo itu adalah ramadan terakhir kita....

p/s :sapa sapa nak bawak aku p solat terawih dak..???=(

0 rAhsiA: