BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Sunday, June 17, 2012

bila HATI yang BERBICARA

bila kita sayang orang tu,,
kita tunggu dia lama pun tak apa,,
tapi,,
bila dia yang tunggu kita,,
dia marah marah...
HATI kata "alaa...adatlah,,ada yang menunggu dan di tunggu.."

bila kita sayang orang tu,,
kita tak tidur pun tak apa,,
kita layan jaa dia yang tengah bosan...
tapi,,
bila kita bosan,,
ada dia layan kita..??
HATI kata "tak pe,,dia busy kott.."

bila kita sayang orang tu,,
kita gaduh dengan dia,,
kita diam saja...
tapi,,
dia heboh satu DUNIA..
HATI kata "tak pe,,dia tengah tension tu..."

bila kita sayang orang tu,,
kita call nak cakap dengan dia,,
tapi,,
dia bagi fon kat orang lain,,atau matikan...
bila jadi camtu,,
HATI kata "tak pe,,layan jer...kawan dia kawan kita jugak.."

bila kita sayang orang tu,,
kita bercerita dengan dia,,
kita rasa lebih baik bercerita dengan tunggul..
tapi,,
bila dia yang bercerita,,
kita dengar,,sepatah sepatah kita kena ingat..
kalau tak ingat kita yang kena marah..
HATI kata "tak pe,,sayanglah katakan..."

bila kita sayang orang tu,,
kita dan dia lapar,,
kita bagi ja semua makanan yang kita ada..
HATI kata "alaa,,jagalah hati dia..kesian dia..."

bila kita sayang orang tu,,
kita sanggup bagi dia rest sebab dia letih..
tapi bila kita yang letih,,dia nak jugak kita layan dia..
adil ker...???!!
HATI kata "tak pe,,bukan selalu...."

bila kita sayang orang tu,,
kita bagai nak gila bila dengar dia sakit..
tapi,,
bila kita yang sakit...
dia siap keluar dengan kawan kawan dia,,
meraikan pulak hari sakit kita..
HATI kata "tak pe...alaa,,takkan nak berkepit 24 jam.."

bila kita sayang orang tu,,
kita tak pernah pentingkan diri...
tapi dia,,
hipokritnya..masyaAllah,,tuhan saja yang tahu..
HATI kata "tak pe,,dia memang macam tu..kenalah terima.."

bila kita sayang orang tu,,
kita sayang nak tinggalkan dia,,apatah lagi selamanya..
tapi,,
dia tak tahu kita berdepan dengan maut..
walaupun kita sakit,,
dia kata kat kita "sakit biasa biasa jaa..jangan nak mengarut..."
HATI kata "macam manalah dia bila kita tak da nanti,,mesti dia gembira.."

bila kita sayang orang tu,,
kita tak sanggup tengok dia derita..
tapi,,
dia tak pernah hargai diri kita...
HATI kata "tahu tak betapa kita sayangkan dia..???"

bila kita sayang orang tu,,
kita sanggup untuk tinggalkan dia untuk buat dia rasa bahagia,,
tapi,,
ada dia tahu setiap pengorbanan kita..??
HATI kata "tak pe,,janji dia bahagia biarpun bukan dengan kita.."

DAN,,
bila kita dah tinggalkan dia untuk selamanya,,
dia datang ziarah pusara kita,,
tak henti henti dia pohon kemaafan,,
dia mintak maaf sebab pernah mengata kita,,
dia mintak maaf sebab pernah buat kita tunggu dia,,
dia mintak maaf sebab pernah paksa kita layan dia yang tenagh bosan,,
dia mintak maaf sebab pernah heboh satu dunia salah kita,,
dia mintak maaf sebab pernah tak hiraukan kol kita,,
dia mintak maaf sebab pernah tak dengar luahan hati kita,,
dia mintak maaf sebab pernah buat kita kelaparan sebab dia,,
dia mintak maaf sebab pernah ganggu masa rehat kita,,
dia mintak maaf sebab pernah tak hiraukan sakit kita,,
dia mintak maaf sebab pernah pentingkan diri sendiri,,
dia mintak maaf sebab pernah abaikan penderitaan kita...

namun semuanya dah TERLAMBAT...
kita cuma mampu maafkan dia dari jauh,,
tanpa dia mampu mendengar ungkapan maaf dari bibir kita sendiri..
indahnya kalau dia tahu semua itu,,
KERANA AKU SAYANGKAN KAMU




0 rAhsiA: