BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Monday, July 30, 2012

kasihnya IBU..

ASSALAMUALAIKUM

hari neyh aku still berbuka dengan murtabak sekeping ngan ayaq jus...*teediaaa bukan maen lagi jus*..haha..aku pilih honeydew sebagai pembasah tekak aku di kala aku tengah kehausan...*cewahhh ayat huu*actually semalam aku pie berbukak dengan budak budak silat ngan KAISYA,ANGAH,MATKIM,ACAI,MOMAD,NABILA,LINDA,ADDA,TEH ngan WAN..and aku ngan kaisya laa dua orang "bunga" yang merempit ke KUALA PERLIS..gila bestt...!!!!err...ehhh semalam dah cita ek dalam entry aku..takpa..apa ada hal...saja nak bagi panjang intro..

********

sebelum berbuka tadi,,tetiba aku teringat dekat insan yang satu satunya dok kat rumah sengsorang di saat nie..haaa...sapa dia..??for sure laa "MY HEROIN" -SUPER IBUNDAku!!mak aku lah..!!apa lah...ingat hapa..??aku bela catwoman kat rumah..??apa dia..??mana pie pak aku..??haaa,,sapa yang pernah baca entry aku sebelum neyh dia tawu ke mana menghilangnya LIE SARJAN neyh selama 40 hari...dia pie sarawak daa..ikot tabligh...daripada dia tak buat apa kat rumah,,dok tak ketahuan,,biaq pie laa dia p sana..sekurang kurangnya,,dia boleh mengaji,,tuntut ilmu dengan ustaz ustaz yang lebih arif dengan ilmu agama nie..yer dak...??

so,,di sebabkan itulaaaa,,my amazing mom neyh duduk rumah sengsorang..almaklumlah anak anak suma jauh..hat paling dekat pown hat kecik sorang tuh,,tapi sebab dok ostel so,,hari jumaat sampai ahad ja laaa mak aku berteman..yang PELIK tp BENAR neyh,,mak aku tak bagi aku balik kerap kerap...pelik kann..kalo mak orang laen tuh,,setiap minggu dia nak anak anak balik...tapi takpa..!!mak aku still yang terBAIK..!!!

di panjangkan cerita *gila banyak dah aku melalut*..di panjangkan ceritaa..eerrmmm..haa,,aku sembang sembang laa dengan mak aku..aku tanya laa dia,,dia makan apa bukak posa hari neyh...dia gelak cara dia laa..*aku ngan adik beradik aku jaa yg taw cmna* dia kata adalaa...special punya..aku gelak sikit kukikukik,,aku kata laaa...makan apa..???ceyy,,pandai pulak pusing cerita punya tamau habaq kat aq uh..dia tanya pulak aku makan apa...aku gtaw laa,,lagi special,,murtabak dengan ayaq tembikai susu..!!nala..*woi!!lap ayaq liuqq uh..ta senonoh*ssrrrr...gila sedap..!!mak aku tarik lagu bukanlah sejenis melodi untuk dihayati   (macam)neyhhh

"wwwuuiiiisssshhhhhh,,speciallllll wooo..makan murtabak mana laa kenyang.."

aku habaq kat mak aku,,dah kata nak kuruih,,kena makan sikit sikit jaa laa..disebabkan ketidakpuasan hati lagi,,aku tanya lagi,mak makan apa neyh bukak posa..bek habaq kaeh...asto dia gtaw makan pedai(pedai ayam) hat lama uhh mak rebus nak cicah sos dengan ayaq ja laaa...ya Allah,,pedai hat dah nak reput tuh mak makan...balas aku..!heheheehh,,(mak aku gelak nak tak nak) mak malas laa nak masak sorang saja..herrmmm mak neyh..pastu sembang sikit lagi,,then letak fon sebab dah nak berbukak pown..

sebelum tuh mak aku ada gtaw,,mak risau laa,,kamu tuh ada duit kaa..??tuuddiiaaaa..terhairan aku..baru aku taw selama neyh mak aku risau kalau aku ta dak duit...dak bukan apa,,sebab sebelum neyh JARANG JARANG sekali laa dia nak tanya duit kat aku..tapi baru aku sedar hari neyh yang mak aku SAYANG GILA GILA kat aku...maybe sebab aku dah jarang mintak duit kat dia..dulu akau kerap laa..aku kata kat dia,,takpa duit ada lagi..dia tanya mai mana duit..??aku kata laa duit PTPTN dok ada lagi...dia kata berapa banyak sangat...nak makan lagi,,duit minyak lagi,,sewa rumah lagi...aku kata kat dia..ada lagi..la nie kena belajaq berjimat dah..jangan risau..baru dia hela nafas lega...

nak di jadikan cerita,,aku neyh jenis suka sendiri,,means aku tak rapat sangat macam adik ngan kakak aku..nak tidoq atas peha dia,,nak suruh dia usap kepala bagai tuh bukan aku laaa...satu lagi dia suka backing adik aku masa kami kecik kecik dulu...sampai aku anggap mak aku tuh pilih kasih la...sampai laa satu hari tuh,,aku tengah cuti sem,,then bapak aku nak kuaq p tabligh,,so dia tinggai kami dua suruh handle kedai nasik burung yang pak aku bukak setelah sekian lama tuh..sakit mencari sesuap nasik aku rasa saat tuh..sesakit sakit aku,,aku tawu tak dapat aku tanding sakit dan derita yang mak aku tanggung...bayangkanlah pagi tuh seawal 4 pagi dia dah bangun untuk masak nasik lemak,,then petang pas asaq kuaq nak p masak nasik burung pulak..balik dari kedai dah kul 12 tgah malam..pagi tuh nak bangun awal lagi,,dan hari hari seterusnya pown macam tuh laa...kami kerja dalam dua minggu,,duit habes bayaq hutang burung ja..balance,,mak aku bagi semua kat aku untuk duit poket nak masuk sem baru..dia just amik duit komisen nasik lemak pepagi ja...

start dari tuh,,aku sedaq yang kasih mak aku untuk semua anak anak dia tak pernah lebih atau kurang kat mana mana..apa saja yang dia buat beralasan..daifnya aku,,bila aku membezakan kasih seorang ibu kepada anak..aku cakap dia ibu yang tidak adil...kasih dia kat aku sering kurang dibanding yang lain...alhamdulillah,,tuhan bukak pintu hati aku untuk membezakan apa yang baik apa yang buruk..betapa jahilnya aku saat itu,,kerana terdetik di hati untuk membenci seorang ibu..nauzubillah..!!!

ya Allah,,kau ampunilah dosa dosa ku,,sama ada dosa kecil ataupun dosa besarku..sesungguhnya aku pernah menghampiri untuk menjadi anak yang derhaka..!!masyaAllah,,sesungguhnya hidayahMu datang lebih awal supaya aku sedar,,supaya aku bangun dari lena dan kelalaian yang aku cipta sendiri yang panjang ya Allah..
mak!!fatin sayangkan mak...walaupun mak tak berpelajaran,,walaupun mak tak tahu menulis,,walaupun mak tidak bekerjaya..satu yang fatin nak mak tahu..betapa dalamnya kasih fatin untuk mak..betapa bangganya fatin bergelar anak kepada mak...ketabahan mak pemangkin semangat fatin untuk menjadi seorang manusia,,kesabaran mak meruntuhkan ego fatin dalam mengharungi alam remaja,,kecekalan mak mendidik fatin untuk menjadi seorang anak yang tahu erti sebuah tanggungjawab...

naifnya aku..bila dia cerita yang dia bawak adik aku ke pekan dengan tak berlesen,,dengan tak cekap menunggang motorsikalnya,,dalam keadaan jalan yang sibuk dengan kenderaan apatah lagi lori lori yang tak pernah kenal erti had laju,,buat aku sedar betapa dalamnya sayang seorang ibu...juga kasih insan bergelar ibu...

mak fatin rindu mak gila gila..!!rindu nak gadoh gadoh...=( 







0 rAhsiA: