BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Tuesday, July 31, 2012

#untitled-1

ASSALAMUALAIKUM

tadi gua g training silat...alhamdulillah agak ramai jugak yang mai..tapi mostly lelaki..yang perempuan aku tataw..jangan sampai satu tahap nanti perempuan neyh just jadi mangsa lelaki lelaki buas,,tanpa kita cuba untuk pertahan diri..ahh what ever lah..kalo hempa nak selamat,,kuaq laa p belajaq ilmu pertahan diri..kalau dak,,rugi naiyaa...*kata orang utara*

*******

dok tak duduk hari neyh dah 31 JULAI 2012 pown...n semalam 30hb JULAI birthday brados kandung aku...aq wish kat dia tapi no respons..!!bapak terkilan aku...takpa la,,apa pown,,aku still ingat kat dia...al-maklumlaaa aku neyh kan seorang adik yang sangat prihatin dan sweet gitu...*ehemmm!!!*

owke owke,,back to main!!actually aku tak taw nak boh tajuk entry apa sebenaqnya..so,,aku boh ja laa untitled..bulih kowt noh..??hentam pie laa...apa ada hal...yer dak..??aku nak start cerita lagu mana pown aku tak taw...

macam ne la,,lebih kurang dalam 10 hari yang lepas adala sorang "hambaAllah" neyh tanya kat aku,,sama ada aku still mau kat dia atau tak...mula mula aku tak syak sangat..tapi di sebabkan dia ada sebut pasal dia ada masa lagi sepuluh hari,,dan dia sangat memerlukan jawapan yang ikhlas daripada aku yang buat aku jadi pelik..pelik..??ha'ahh pelik...so,,aku tanya laa awat dengan 10 hari lagi..??mula mula tuh dia tak mau habaq..tapi oleh kerana dia dah sebati dengan perangai aku yang teettttttt *dirahsiakan* dia pown bagitaw..

dia cakap kat aku,,mak dia bagi 10 hari jaa lagi untuk tanya aku sama ada aku still mau kat dia atau dak...sebab ada pak menakan dia neyh nak ejast dia ngan anak menakan dia hat sebelah lagi nuh...haa lebih korang lagu tuh la..mak dia pulak taw,,yang dia neyh masih sayang kat aku sampai ke hari nie...esok aku tak sure laa...kan orang cakap,,cinta itu datang tanpa dipaksa,,and hati manusia juga cepat berubah..

bila aku dengaq macam tuh,,aku terus bagi jawapan yang negatif bagi dia iaitu "TIDAK.."maksudnya,,aku tidak akan terima dia lagi..sebab apa,,aku pikiaq maybe mak dia rasa si perempuan tuh terbaik untuk anak dia...sebab tuh dia suruh buat pilihan..atau pun mungkin aku neyh tak dak satu KEPASTIAN orang kata atau pun 1 kata putus...haa lebih kurang macam tuh laa...so,,mak dia bagi choice kat dia,,suruh tanya kat aku..kalau aku tamau,,perempuan tuh laa pilihan yang terbaek untuk si anak neyh....

aku pikiaq macam neyh laa,,kalau aku ikat dia pown,,then tetiba jodoh aku tak dak ngan dia,,mungkin dia jumpa perempuan laen then berkenan,,takpun aku jumpa lelaki laen aku berkenan,,tak kaa tanpa kita sedaq,,kita dah lukai sekeping hati..??aku dah tak mau melukakan hati sesapa lagi dah..so better aku buat dengan cara tuh...aku lepaskan..kalau dia rasa perempuan tuh terbaik untuk dia,,go on,,siapa yang tak mau tengok membe membe bahagia...

lagipun aku tengok depa macam sesuai ja...aku pown dah tak gaduh risau...dia pown tak kalut dah,,dah ada orang boleyh teman kuaq,,ada teman mesej,,ada orang nak rindu and sayang...alhamdulillah laa kan...nak kata aku tak rasa pa pa tuh mustahil sangat lah kan...mana tak nya,,dekat dua tahun dia laa yang setia layan kerenah aku..tak pernah merungut dengan perangai loqlaq aku,,yang sanggup nak ulang alik dari penang --> perlis --> penang...kekadang 2 3 pagi balik sensorang..aku kalau mengantuk memang dah tak teman dia mesej dah..drive laa sensorang balik..kekadang tuh,,baru balik kerja,,terus amik aku hantaq pie perlis,,pastu balik pulak...kekadang amik kat perlis sebab aku tak mau balik naek bus...

laki mana yang sanggup buat macam tuh..??kalau aku bad mood telinga dia laa yang dok tahan maki hamun aku,,rengusan aku,,dengan tarik mukanya,,dengan buat perangai tak mau cakapnya...sapa yang sanggup..??silap hari bulan aku yang kena haria balik...tapi tuh laa kan,,aku rasa dia berhak dapat yang lebih baik..seriusly sekarang aku cuma berSERAH kat TUHAN tentang jodoh aku..kalau ada,,aku menikah,,kalau tak dak,,aku bela laa mak pak aku and adik adik aku sampai aku tak upaya dah la...kan..??mungkin jodoh aku tuh dah tunggu kat syurga...macam laa baik sangat nak masuk syurga..tak ramai yang boleyh tahan perangai macam aku neyh...dia untuk orang orang yang keSABARan memang level atas sekali laa...

kelmarin dia kol aku...sembang ngan aku,,dok buat rancak laa konon kami dua...then,,,aku dok usik usik dia...haa,,2hb OGOS neyh,,family si perempuan jemput depa satu family p berbuka kat sana...nak kenai kenai...kira macam merisik laa...kalau dah SETUJU,,hujung tahun neyh depa bertunang,,bulan 5 tahun depan menikah..macam tuh laa perancangan yang aku baca dalam blog dia...dia sendiri cakap kat aku,,dia akan cuba sayang perempuan tuh macam mana dia sayang aku,,dia kan cuba untuk terima dia si perempuan tuh seadanya...baguslah..maknanya,,memang dah sedia and bersetujulah..=D betui jugak buat apa menunggu buah yang tak gugur..then dalam melawak melawak dia ada cakap insyAllah tahun depan dapat anak laa..nanty dia kawin dia nak aku tulis entry pasai depa...wargghh...aku tak taw apa perasaan aku saat tuh..yaa aku doakan kebahagiaan dia,,tapi mungkin hati aku sedikit laa terguris..

tapi untuk apa lagi kan aku nak rasa macam tuh..aku dah tak layak..aku tak mau nanti dia cakap aku neyh macam nak main tarik tali...once aku dah bagi jawapan,,tuh laa jawapan aku..aku takkan beralih melainkan peralihan aku itu,,dengan kehendak ALLAH..siapa kita untuk mengatur semua neyh...aku tak mau letak harapan n bagi harapan kat sesapa..kalau betul jodoh aku ngan dia,,tak kisah laa sesapa,,datanglah jumpa parents aku dengan cara yang betul...sebab aku adalah HAK MAK AYAH aku..tuh pown kalau boleyh terima aku seadanya...and masa tuh sesuai..kalo mintak sekarang,,aku rasa parang lekat kat tengkuk la..

aku taw masa dia pown dah tak lama,,insyAllah selepas segala perit yang dia lalui,,aku yakin bahagia itu sedang menanti..pesanan aku untuk dia,,jangan pernah berpatah balik,,terus pandang ke depan..ikut kata hati sebab kata hati itu SUCI...yakin dengan apa yang kita rasa...jangan pernah sesali dengan apa yang pernah jadi...janji ALLAH itu pasti..buat preparation jangan sampai malu sendiri nanti...apa pown 
U ARE THE BEST THAT I EVER HAD..!!!
mungkin jodoh tuh tak dak..



0 rAhsiA: