BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Tuesday, September 4, 2012

COUPLE???

ASSALAMUALAIKUM

4th SEPTEMBER...hari berlalu tanpa kita sedar.. 2012 bakal melabuhkan tirai tak lama lagi..dan aku pown sedar yang aku dah biar blog neyh tak berupdate dalam satu jangka masa yang agak panjang..dengan kesibukan tugasan harian,,aq tak sempat nak jengah blog picisan neyh..apatah lagi ruang untuk aku bercerita..so,,dengan baki masa yang tersisa akibat "kemengantukan" yang agak serius,,aku menggunakan peluang ini sebaiknya...
*menguap*

***********

bila cakap pasal couple,,semua orang sedia maklum ini adalah berkaitan hubungan antara lelaki dan perempuan...dan aku dan korang pun mungkin sedar yang keghairahan dalam mengejar CINTA neyh more too student especially budak budak sekolah menengah...di sebabkan laman facebook yang paling familiar,,korang sure perasan yang adik adik kita neyh,,terlalu taksub dengan alam percintaan mereka..*kononnya*...alahhh,,aku pown dulu gedik jugak bercinta seawal usia aku 13 tahun...semayang pown tungging terbalik lagi...yer dak..??aku bercakap,,bukan sekadar bercakap "Najwa Latiff",,-ehhh pehal pulak najwa latiff,,owhh,, KOSOG KOSONG...aku bukan bercakap kosong,,tapi berdasarkan senario yang berlaku sekarang....setuju dengan aku??

bagi aku laa,,alam percintaan yang aku lalui banyak buat aku sedar dan buka mata...dulu,,masa zaman jahiliah aku dulu,,asal putus jaa,,dah dapat pengganti..kenal seminggu dua dah couple...mesti declare punya...tak kisah laa sapa yang mulakan dulu sekalipun...tapi,,belum lagilah setakat neyh,,aku yang mintak untuk ber"couple" dari seorang lelaki..kalau suka pown,,just bagi hint..kalau ada tuah,,hint tuh dapat laa di detect oleh si dia...tapi bila malang yang jengah,,hint tuh di biar sepi tak bertuan...nasib kaulah hati...

then bila umur pown dah makin meningkat hari ke hari....otak mula berfungsi dengan baik..bertanya kepada diri sendiri,,sampai bila nak terus terusan bertukar pasangan,,memegang title COUPLE...yaa,,terdetik di hati akan persoalan ini...bila sendiri tanya,,sendiri jawablah...al-maklumlah monolog dalaman...hahaha...dari situ aku mula pasang niat untuk serius pada satu satu partner aku...tapi malangnya,,ramai yang menghulurkan sekeping hati untuk berkongsi dengan aku....bukan nak tunjuk HOT ramai yang nak..tapi nie laaa hakikat yang sedang berperang dalam hidup aku sekarang...macam lagu "di sana menanti,,di sini menunggu.."cewaahh bukan main lagi yer dak...

memilih si A,,kita bakal lukai hati si B..memilih si B,,buat kita hilang pertimbangan....*di lema*..."ibarat di luah mati emak,,di luah mati bapak.."tetiba terdetik lagi di hati dengan persoalan baru...-penting sangatkah title COUPLE neyh...

bila aku fikir fikir balik..penting sangat kaa untuk kita declare yang kita neyh sedang bercouple dengan si polan bin si polan...penting kaa untuk kita maklumkan kepada semua yang kita sedang berCOUPLE sekarang...arhh..bagi aku persetankan semua tuh...bagi aku laa,,couple neyh just sebagai tanda yang si polan bin si polan adalah milik aku..kau tak berhak ke atas dia...ehhh,,kalah laki bini pulak kau kan...then bila bercouple segalanya terbatas..macam lah dah shake tangan tok kadi...couple neyh macam satu halangan lah bagi aku..thats why kenapa aku lebih suka free from any title or special relationship...

bukan apa,,bila kita bercouple,,kita tak boleyh itu,,tak boleyh ini...nak kuar kena inform,,nak balik kena inform,,nak mandi pown inform..ahh,,perlukah semua tuh..sedangkan title tunang tuh pown tak mampu beri apa apa,,neyh apatah lagi sekadar couple cuma...

indahnya percintaan tanpa istilah COUPLE,,

indahnya percintaan dengan kepercayaan yang KUKUH,,

indahnya percintaan tanpa keRAGUan...

indahnya percintaan bila kita BEBAS berkawan dengan sesiapa saja...

kekadang keyakinan dari hati sendiri tuh penting..kalau betul betul kita serius nak hidup bersama dengan si dia,,kita kena yakin...kalau dia adalah jodoh yang telah ditetapkan di lohmahfouz lagi,,sejauh mana dia hilang dari pandangan mata kasar kita,,dia tetap akan kembali untuk kita...tak kisah laa dia berkawan dengan siapa,,dia mesra dengan sapa,,dia keluar dengan siapa,,yang penting dia sedar siapa dia...dia tahu nak handle orang sekeliling..bagi aku itu sudah memadai...selagi dia bukan milik kita yang sah,,dia masih ada hak untuk bersosial...

bukan bermakna dia rapat dengan orang lain,,dia sayang orang lain,,dia juga punya perasaan cinta...lumrah hidup sebagai insan untuk punya rasa sayang,,rindu,,kasih,,ambil berat kepada orang lain...sebab rasa tuh dah Allah lahirkan dalam diri setiap hambaNya...tapi tak taw lah jugak kan....

"...lain orang,,lain cara pemikiran dia..."



0 rAhsiA: