BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Sunday, September 23, 2012

in relationship : memilih

ASSALAMUALAIKUM...

owh hari minggu yang agak tenang,,damai dan agak membosankan...selalunya kalo hari hari minggu neyh,,kalo tak kat kampung,,op cos aku kuaq jenjalan...tapi,,minggu neyh,,nampak gayanya kena ikat perut and duduk rumah dendiam...suma housemate tengah siap siap nak kuaq..aku jugak laa yang terperuk dalam rumah neyh...wuuaarrgghh..!!sedih...!!!

*******
 

tetiba mesej masuk....

opsss!!yeayy..!!akhirnya ada jugak insan yang teringat kat aku...nak bawak jenjalan....hahahhaha...!!ya ALLAH...dia kaa jodoh yang dah kau tetapkan untuk aku...taw jaa yang aku memang memerlukan teman waktu neyh...hahahah...jodoh???err,,masih menjadi satu titik pertanyaan..!!abaikan dulu...

bila cakap pasai jodoh,,kekadang kita pown naik serabut yer dak...sungguh...dulu masa zaman tak mumaiyiz lagi,,seronok cakap pasai jodoh..tapi laa neyh cam na ntah..takut...takut pasangan yang kita pilih neyh adalah pasangan yang salah...yerlaa,,sebelum dapat,,alahai,,mulut manisnya,,tuhan jaa yang taw...tapi pas kawin kaki pukui,,kaki botoi,,kaki judi,,kaki perempuan,,kaki ayam..*ehh,,tetiba pulak...*owke,,kaki ayam tak dak kena mengena langsung...

and zaman kegemilangan teknologi yang serba canggih dan milenium neyh,,masih ramai jugak perempuan perempuan yang ANDARTU a.k.a anak dara tua atau pun ANALUSIA a.k.a anak dara lanjut usia.....

siapa laaa yang sanggup terima "title" yang maha...maha..maha....errr *no words*...forget it!actually kat kampung aku tuh sikit punya ramai anak dara yang masih belum menikah..nama pown anak dara,,sah sah laa tak nikah lagi...apa ke biol lah kan...tapi anak dara yang dah terlanjut laaa....maafkan saya wahai orang kampung...

adakah sebab tak dak anak teruna atau bujang terlajak mau?? adakah anak dara kampung aku neyh education dia terlalu tinggi?? tak pun depa depa neyh terlalu MEMILIH?? haa tuddiaaa...soalan sikit punya panas der...senang cerita,,maybe tak dak jodoh lagi...nak buat macam mana...yerdak...sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk mereka...aku doakan semua anak dara yang terlanjut tuh cepat cepat dapat jodoh...amin...

bebalik kepada soalan soalan superb aku tadi..*cewaahh,,perasan kau nyah.!!menyampah mak!!* betul ka sebab orang tak bertemu jodoh lagi neyh "terlalu memilih dalam mencari pasangan..."ramai orang cakap,,perempuan neyh terlalu memilih...nak lelaki yang kaya,,yang banyak harta,,yang hensem hensem,,yang ada pekerjaan yang bagus bagus,,yang ada kereta,,paling tidak pown saga laa...jadilaa,,,janji da transport..betui ka...??

aku rasa ada jugak yang betui...tapi tak terkecuali jugak lelaki....lelaki neyh pown memilih jugak owke..jangan dok boh kat perempuan ja..laki pown serupa jugak..tapi memilih lelaki neyh lebih cenderung ke arah fizikal perempuan...dia tengok luaran dulu baru dalaman...betui dak wahai kaum adam sekalian..haha...jangan nak mengelak...jangan nak gelak gelak..betui lah tuh....

nak nak perempuan yang manja perwatakannya,,yang kulit halus gebu gebu,,yang badan tiptop,,solid,,langsing...yang gembrot(gemok) sikit tamau...yang muka berjerawat tak mau...nak yang putih putih...yang dressing,,sekali tengok WOW!! mata pown membulat o.O"...haa...kan..so,,tak jauh mana pown beza lelaki ngan perempuan neyh..dan aku rasa laa laki yang lagi memilih...sebab tuh,,ramai anak dara terlanjut kat kampung aku tuh..ya Allah,,mintak simpang laa aku..aku pown nak merasa berkahwin,,ada anak,,jaga pakai minum laki,,kuaq ngan suami..acecececce...gatai pulak!!

aku rasa wajar bagi seorang perempuan tuh memilih dalam mencari pasangan dia...sebab dia nak cari pemimpin dalam sebuah rumah tangga..yang nak jadi imam solat,,suami,,yang nak bagi nafkah,,suami,,yang nak jadi pemimpin dalam rumah tangga,,suami,,yang nak jadi pengetua dalam didik anak anak pun suami...

so,,mesti laa dia nak cari yang terbaik supaya rumah tangga dia kekal sampai ke jannah..nak menikah neyh bukan untuk sehari,,dua hari atau tiga hari..bukan nak bahagia sekejap,,derita sampai hujung nyawa...nak cari suami neyh mudah,,nak cari imam dalam rumah tangga tuh yang sukar...

aku rasa "seorang perempuan mampu berdiri dan berlari tanpa seorang lelaki"...tapi tak bagi seorang lelaki..dia memerlukan seorang perempuan dalam hidup...macam ada pepatah laa,,

"di sebalik kejayaan seorang lelaki,,berdirinya seorang perempuan disisinya..."

sejauh mana kesahihah  dia,,tengok laa dalam dunia realiti,,macam mana seorang lelaki menguruskan rumah tangga tanpa seorang isteri..confirm tungging terbalik gua cakap lu...confirm dalam hati tuh nak cari bini lain punya...tapi cuba tengok seorang ibu tunggal membesarkan anak seramai yang bulih,,sampai semua anak anak dia berjaya...dia laa ayah,,dia laa ibu...pernah dengaq cerita "seorang bapa tunggal membesarkan tujuh orang anak sehingga berjaya...??"mungkin laa pernah dengaq,,tapi jarang jarang sekali lah...kan..??hahaha..

owke...aku bukan nak mengata kat sesapa nah kat sini..just berkongsi...so,,aku rasa kekadang tuh,,MEMILIH tuh penting...ataupun perlu...supaya kita tak menyesal di kemudian hari..cuma,,jangan terlalu memilih,,sebab tak semua orang sempurna...kekurangan tuh laa yang perlu pasangan lengkapi...tuddiaaa,,,sekian dari DR.CINTA..haha..pulun terlebih baqq hang!!!





0 rAhsiA: