BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Thursday, October 25, 2012

dalaman aku tak seKERAS luaran

ASSALAMUALAIKUM

alhamdulillah akhirnya aku sampai jugak kat rumah semalam...thriller gila perjalanan semalam...aku balik naik tren setelah sekian lama aku tak naik tren..HAHA..attudiaa nak cerita bagi...seronok tuh boleh laa...nasib baik partner pown owke,,bleyh bawak sembang....sampai kat Bukit mertajam,,aku tunggu bus dekat sejam,,baru bus rangkaian jalan..saja laa dah lama tak balik naik bus kann...even bersesak dengan mat bangla,,dengan bau depa..memang perghhh la kan..HAHA..tapi takpaaa,,tu pengalaman...

*PENGALAMAN TAK DAPAT KITA BELI DENGAN RINGGIT,,
MELAINKAN KITA SENDIRI MERASAINYA...*

********

actually aku nie memang kasar secara zahirnya...perwatakan lasak,,perangai kekadang tak macam perempuan,,cara bawak moto,,bawak kereta..masyaAllah...haha..cakapnya kekadang,,tapi taklah kekadang sangat selalu jugaklaa,,kasar,,lantang...kira kalo perempuan tak sesuai laa kan..ada aku kisah..??janji aku tak nampak lemah pada pandangan mata orang...

tapi dalaman aku,,batin aku,,tak sekeras tu,,tak setabah tuh...aku sangat rapuh di dalam,,mudah tersentuh,,cuma jarang aku tunjuk..itu aku..sebolehnya biarlaa orang tengok aku nie kuat,,tabah,,KENTAL dalam dan luar..hakikatnya,,hanya aku sendiri yang rasa....

dari kecik lagi aku nie mudah simpati ngan orang sampai orang boleh buli buli aku even masa tuh aku besar lagi dari depa...orang buli balik nanges kat mak...ahh CENGENGnya aku...tengok cerita melayu pown boleh nanges teresak esak..benda yang melibatkan hati jangan laa buat main dengan aku..aku tak setegar tu...

pagi tadi,,lepas aku hantaq mak pie meniaga,,aku balik sambung tidur,,memandangkan aku tak boleh nak solat...takpa laa..lepas tuh,,adik aku yang perempuan tuh balik..dia usik kakak aku yang tengah tidur..then,,penyakit usik mengusik nie berjangkit mai kat aku...memang tak boleh nak tidur nyenyaklah kan...masing masing rindu lettew..!!kahkahkahkahkah....asto mula laa ngan topik topik yang merapu repek keluar dari mulut masing masing...dalam tengah bergelak dalam mamai baru bangun tidor tuh,,ada satu ayat yang kuar dari mulut kak aku buat aku tertacing...warghh..and for the first time aku nanges sampai tersedu sedu...HAHA...lawak doe...!!!aku pown tak taw kenapa benda tuh berbekas dalam hati aku,,maybe aku taw sapa aku sebenarnya..dan kemungkinan air mata tuh sebab aku tawu aku nie jenis yang mcam mana..mungkin...!!

kemudian,,mak balik ngan abah dari niaga pagi tadi..ipah gtaw mak yang aku tacing ngan kak aku..aku dengar..tetiba air mata jatuh lagi..haeshh..!!lemah kaa aku..??

tengah hari sikit,,aku nak masak untuk abah tadi,,mak tanya aku,,kamu nanges napa..???tacing pasai apa..??aku pown nak cerita laa,,tetiba terkeluar balik air mata..cerita pown sangkut sangkut..satu ayat mak yang buat aku terharu..

"siapa hina fatin??mai bagitaw mak,,mai mak pukui dia..."

untuk selamatkan keadaan yang kian memburuk,,aku cakap kat mak,,tak dak apa laa,,dan aku pilih untuk diamkan diri..actually aku tak simpan perasaan marah atau dendam pun dengan kak aku..dy pown tak dak niat sebenarnya..aku tawu...tapi ntahlaa..macam aku cakap tadi,,HATI aku terlalu RAPUH sekarang nie...

aku cuma manusia yang lemah,,yang mana ada hari aku cuba untuk berlagak aku laa manusia yang paling KENTAL...tapi kadang kadang aku juga tewas...




0 rAhsiA: