BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Friday, October 26, 2012

curiga?!

ASSALAMUALAIKUM

selamat hari raya AIDILADHA dari aku dan keluarga..aku taw ramai yang tak dapat balik untuk celebrate ngan family memasing...kan..??HAHA...biasalaa,,dugaan hidup anak PERANTAU...terima jala...and hari nie,,abah still bukak kedai...kol 1 lebih tadi baru sampai umah...sungguh letih gila...

letih tuh jangan katalaa..buat keja apa yang tak letih...yer dak...??sakit tumit,,sakit lutut..*nahaii dah macam orang tua tua...sakit urat bagai..HAHA

tapi ada satu insiden yang jadi kat kedai aku hari nie..sungguh cuak gila...seorang lelaki yang mencurigakan...dan kami semua tak taw apa motif dy sebenarnya...yang pasti dia adalah salah sorang customer yang aku baru tengok dia semalam....penampilan- kepala botak,,tapi simpan rambut belah atas dalam bentuk bulat,,bersubang di telinga kanan,,gigi tak kemas...

tapi hari nie,,penampilan dia tanpa subang di telinga...mula mula aku and adik ngan sorang lagi pekerja ayah aku tak syak apa apa pown...dy mai minum air kopi o panas awalnya...masa tuh memang orang tengah ramai..masa aku lalu belakang dia,,aku macam perasan ada pisau belakang poket dia..tapi aku tak mau laa syak yang bukan bukan selagi aku tak nampak dengan batang hidung sendiri....so,,aku assume tuh tali pinggang dia...

lepas pada tuh,,dia datang plak...kali nie dia duduk dekat pondok yang paling dekat dengan dapur...dy makan nasik burung dengan teh ais...dah settle dia makan,,dia bayar dekat ayah aku,,then dia datang order lagi satu teh ais,,tapi dia pindah meja lain pulak..dia pindah meja hujung sekali yang mengadap jalan raya...


tapi masa tuh customer tak ramai..dalam 4 orang macam tuh,,dan kebetulan masa tuh abah tak dak kat kedai..kami dah mula syak yang dia nie pelik...sebab kejap kejap dia tengok belah dapur,,tempat simpan duit,,and tempat cashier...then dia mai kat tempat kami lepak,,tetiba dia mintak sabun...aku suruh "Teh"(pekerja abah) g bagi sabun kat dia,,tapi sebab lambat,,dia terus masuk dapur g amik sendiri...kebetulan teh ushar dia dari jauh,,and teh perasan yang dia ushar kotak duit...

and on that time aku terus teringat sal pisau kat poket belakang dia tadi...aku tak sedap hati,,aku tepon abah suruh mai kedai secepat mungkin..takut jugak laa...kalo dia buat papa..dah laa tinggai kami kami yang perempuan ja...

sebelum abah sampai dua tiga kali dia ushar belah dapur and order lagi satu teh ais...tapi adik aku yang buatkan..aku amik duit simpan half dalam poket suar,,and yang dalam uncang duit abah,,aku simpan kat dalam kotak kat laci bawah...sebagai langkah BERJAGA jaga...kita tak taw apa nak jadi..kan..??

so,,"PREVENTION is BETTER than CURE"

alhamdulillah and lega sikit bila customer belah,,and abah pown sampai...tapi dia dah macam panas bontot...duduk tak diam dah...kejap kejap ushar kitorang...dalam 5 minit cam tu,,dia terus bangun g kat moto,,pakai jaket dia ngan helmet...then dia bukak..dia buat macam rosak zip...pastu,,dia mai dekat dapur,,tapi luar laa,,konon nak guna lampu nak betulkan zip laa...mula mula dia berdiri,,pastu duduk mencangkung plak...serius lama kowt dia kat situ...maybe,,tunggu customer kurang...

dan sekali lagi alhamdulillah customer makin ramai...dia terus pakai helmet then blah ngan tak bayar duit teh ais 2 gelas yang dia minum..takpa laa..asalkan kami semua selamat...

sungguh cara dia buat kami semua CURIGA...!!apa pown kami semua selamat..sesungguhnya tuhan nak tolong..!!


p/s : semoga kami jauh dari sifat dengki,,dendam dan khianat manusia...amin..!






0 rAhsiA: