BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Thursday, February 21, 2013

semua itu PERANCANGAN Allah

ASSALAMUALAIKUM

idea datang saat aku tengah sedap sedap menyegarkan badan seorang diri..*takkan nak pesta beramai ramai pulak...ntah macam mana lah idea bulih datang dalam rumah syaiton kan..takpa...semua tuh kerja Allah...apa yang nak di hairankan...even letih tapi aku tetap gagahkan jugak untuk menukilankan satu lagi entry...tak lah orang boring sangat nak jenguk blog picisan aku nie..sekurang kurangnya ada jugak entry baru buat tatapan...aicewaaahhh..!!hikshikshiks *qheyeh nampak gigi besar + jarang

*********

fokus terganggu dek kerana mendengar suria cinta di malam hari.OFF dulu..okay..sambung balik...actually sekarang nie tengah HOT ngan cerita pasal fizz fairuz...yer dak...eleehhh..tak tawu konon kan...kalau dah masuk paper muka depan,,jadi cover,,kat blog blog dah bising bising,,kat facebook dah kecoh kecoh,,kat twitter dah macam macam tweet pasai dia,,takkan laa hempa semua tak tawu lagi....tipoo lah..*pandang atas

biasalah,,bila dah jadi public figure,,baru jadi 30 minit pown seluruh dunia dah tawu..actually cerita fizz fairuz bertunang nie dah masuk MELODI dah..cuma dia jaa yang tak mau nak bagi komen kat media..yang jadi HOT cerita bila tajuk cerita dia "TUNANG FIZZ FAIRUZ ISTERI ORANG..." hey kawan manusia mana laa yang tak suka gosip nie...nak pulak,,dia dulu kan semua orang tawu berkawan dengan Almy Nadia...dekat 7 tahun tak silap aku...aku pown layan gosip jugak..*pandang langit,,sambil siul kecil kecilan..lalalalalaalalala....tetiba pulak keluar cerita dia bertunang diam diam,,then tak sampai seminggu dapat pulak cerita yang dia putus tunang sebab perempuan tuh isteri orang..isteri seorang usahawan,,menikah di thailand...aku pown tak paham apa sebenarnya yang perempuan tuh nak...gila populariti ka hapa..??

sorry to saylah,,,tapi memang hakikatnya nampak begitu...so "jangan salahkan orang mengutuk kau kalau kau yang membuka jalan untuk orang kata kat kau..."haa nampak hidup aku penuh falsafah...!!okay STOP..i think it's too much INFO i give....actually aku bukan nak cerita pasal si fizz fairuz nie pown...kebetulan aku terbaca satu blog retis nie,,so dapat laa info sikit sikit....tamat cerita fizz fairuz di sini...

____semua nie INTRO saja_____

mak ai kau intro macam baca kamus oxford yer haa..panjang nyer bukan mainkan...hah,,lantaklah..blog aku..aku nak tulis panjang ke,,pendek ke,,suka hatilah...*jeling....hoi!!!blog kau tuh ada yang baca..bukan kau sorang nak baca FATIN..alert sikit ngan perasaan orang lain...owhh..maafkan saya ehh..saja laa nak bercerita...*stop merepek ikut suka hati..

sebenarnya aku kat sini nak tekankan sikitla ngan sikap segelintir manusia...ehh bukan kata kat kau..kau..??bukan..apatah lagi kau...semua nie aku cerita,,aku luah,,aku kongsi,,tanpa sebarang niat untuk kecilkan hati mana mana pihak...so aku mintak maaflah kalau ada yang tersinggung...

aku ada terbaca komen yang aku rasa tak patut la lepas aku habes baca entry sal cerita hot si fizz fairuz nie..komen nyer...haila...aku rasa macam tak adil kalau aku dok kat tempat tuh pown...aku tak menyokong atau berpihak pada mana mana pihak,,aku cuma menyatakan pandangan sebagai manusia biasa...yang punya hati dan perasaan...

aku ada baca komen komen yang cakap -"hah padan muka,,mainkan lagi perasaan orang..kesian teetttt!!balasan kau lah.."

bagi aku ini tidak adil,,*adil lagi...dari tadi adil adil..tahulah nak dekat PRU dah.. (=..=") mana taknya,,kita menghukum tanpa tawu pucuk pangkal cerita dia...*hah falsafah lagi...actually kita tak tawu apa yang dia alami saat tuh...kita tak ada kat tempat dia...kita tak tawu cerita sebenar..kita tak tawu pun sebenarnya,,then terus judge..kan tak adil namanya tu...lagi pun semua tuh atas kehendak dari Allah..semua tuh PERANCANGAN dari Allah...

lantaklah dia nak clash off ngan pakwe/makwe dia ka...dia nak putus tunang lepas sejam bertunang ka,,dia nak bercerai lepas 45 tahun hidup bersama ka...dah tak dak jodoh...kita tak taw apa sebenarnya yang depa kena hadap..!!*ehh marah betul nie..hehe..maaflah teremosi pulak...berfikirlah menggunakan akal..sebab nikmat akal nie Allah turunkan hanya untuk manusia ja...sebab tuh manusia dan makluk Allah yang lain di bezakan dengan ciptaan AKAL yang maha hebat fungsinya..kalo tak kita sama dengan lembu,,sama dengan tenuk,,sama dengan pokok ketum..ehh..!!??abaikan~~

so,,kenapa kita nak blame mana mana pihak atas kegagalan sesebuah hubungan...kemonlah...dia pun tak mintak jadi begitu...apa yang jadi tuh bersebab...and soal perasaan nie bukan boleh buat main..tak boleh dipaksa,,tak boleh disuruh,,tak boleh dihalang...nanti sendiri dia datang..sendiri dia pergi..percayalah,,aku pun pernah terluka..jadi untuk apa kita berdendam,,saling salah menyalahkan,,saling ungkit mengungkit...ada faedah..??secoet pown tarak bro..!!tarak guna munya...kemonlah..bangun dari tidur yang lena...doakan yang terbaik..bukan bila dapat tawu gosip,,terus nak jadi google,,jadi internet,,jadi wifi,,jadi broadband berhubung ngan semua orang,,then gtaw cerita yang kita sendiri pown tak pasti kesahihannya..kalu betul sahih pown,,apalah salahnya kalau doakan yang terbaik untuk depa depa nie...seduit pown tak rugi cek oi...untung untung malaikat mai sama tolong aminkan..

so,,stop blame others...SEMUA ITU PERANCANGAN ALLAH...sesungguhnya Allah tuh lebih tawu dari apa yang kita tahu...jodoh tu rahsia Allah...sejauh mana perjalanan satu satu perhubungan tuh tak menjamin kita bakal jadi milik dia...







0 rAhsiA: