BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
here i'm come...coklat manis try to give the best...follow me if u want...tenkiu...i really appreciated it..=)

here i come

how much u view..??!

Tuesday, July 2, 2013

PILIHAN

ASSALAMUALAIKUM

bangun awal pagi mandi g kelas jalan kaki..wahh rasa sihat aku bila lakukan satu hal ini...dan after 1st kelas untuk hari nie,,dapat announcement pulak yang kelas petang nie CANCEL...madam dapat mc #SorEyes...macam mana bleh taw,,mesti laa budak kelas gtaw...takkan dia nak buat video "I Got MC 5 day-SORE EYES" then up masuk you tube...kahkahkahkah...*bapak ahhh bukan lawak pown nak gelak dekah dekah...ketuk pala seniri...

******

bila usia menginjak ke gadis 20 an nie,,apa yang selalu di fikirkan op cos laa pasal future...especially about married...gila kau,,sapa yang tamau kawen...sunnah kowt...HAHA...bila cakap pasal kawen rasa macam indah ja...ye laa,,dah tak kawen lagi..kang dah kawen taw la..bukan setiap masa nak indahnya kan...kemonlah...."Sedangkan Lidah Lagikan Tergigit,,Inikan Pula Rumah Tangga.."attuuddiiaaa keluaq dah falsafah aku..ehemm..*over ngat aih!

kalau tanya aku,,aku pown nak kawen...kau tak mau kawen..??hoh..RUGI...aku nak kawen sebab 1.NAK MASUK SYURGA - gila kau,,perempuanlah yang paling banyak masuk syurga u! tak kurang hebat yang jadi penghuni neraka..perempuan jugak yg ramai...ekekeke..tapi aku! nak SYURGA lah...jangan cakap tak taw syurga tuh apa..aku ketok kepala kang ngan tong gas...haa...mudah nak masuk syurga bila jadi isteri nie...

i. solat 5 waktu sehari semalam
ii. taat pada suami
iii. menjaga kemaluan

semoga wanita ini menjadi ISTERI yang TAAT,
ibu yang
SOLEHAH - SYURGA sebagai sandaran


hehehehe...tuh salah 3 nya cara mudah nak masuk syurga...dan sebab ke 2. LAHIRKAN PEJUANG ISLAM - maksud aku secara tersuratnya aku nak ramaikan anak cucu adam...ahahhaha *gatai kau nok!! tersiratnya aku nak anak anak aku jadi orang yang mampu perjuangkan AGAMA dia...even aku nie tak lah baguih sangat..tapi aku harap laa dapat anak anak yang boleh tolong aku masa kat kubur and tolong bawak aku ke syurga...anak tuh aset kowt..HAHA...angan angan tinggi oi..

wokeyyy ! wokeyyyy ! wonggeyh wonggeeyyhh ! *amik balik idea hat undetected tadi nie...baru sambung tulis balik nie...p melangut sat tadi..owke owke..masalah nya di entry yang masih belum jumpa jalan yang benar nie bukan aku nak cerita pasai "Isteri Isteri Solehah Membawa Ke Syurga.." bukan bukan..aku sebenarnya nak cerita pasai PILIHAN hati...cewahh...aku tak mention sesapa...setiap orang mesti laa ada kriteria kriteria pilihan nak buat suami/isteri..yer dak...xkan nak maen menikah jaa kan...kemonlah...zaman sekarang kita kena lebih bijak,,sebab rumah tangga yang kita bina nak sampai ke jannah..bukan setakat seminggu,,sebulan,,setahun tapi nak SELAMA LAMANYA...*attuudiaa hurup besaq oi..HAHA..setiap orang berhak untuk memilih..saya pilih mengundi..dah kenapa tetiba ne..HAHA..kalau aku,aku punya pilihan mesti laaa.....


1. AGAMA ISLAM
::::---> tak kisah laa bangsa apa pown...hindu ka,,melayu ka,,cina ka,,omputih ka yang pasti mestilah beragama ISLAM...Islam agamaku kowt...sebab Islam ja yang akan bawak aku ke SYURGA..hahah..kalo dapat omputih yg Islam,,hai jgn dok tanya bagaimana ropa anak anak aku esok nie...HAHA..*berangan tak habes habes...tapi Islam bukan sekadar hanya pada nama...maksud aku,,dia mesti taw solat,,taw posa,,taw baca quran,,taw halal haram...dan bukan saja TAHU,,tapi turut MELAKSANAKAN...
        hempa percaya dak orang yang melaksanakan aktiviti harian mengikut cara Islam mampu membina satu institusi kekeluargaan yang "sakinah mawaddah wa rahmah"...ayat BM tak bleh blah baqq hangg..HAHA..kalau tak percaya,,anda harus mempercayainya..*tengok kak ton..??comel tak kak ton..nah tetiba rindu kak ton...so,,bila dia Islam,,dekat dengan Islam,dia mencintai Allah mesti apa pown yang dia buat bakal membawa satu kebaikan bukan saja untuk dia malah untuk orang sekeliling dia..aku nak masuk syurga nie,,so mesti laa aku nak laki aku bimbing aku bawak ke syurga bersama..wahhh!!sweet sweet gitu baqq hang...

2. BERTANGGUNGJAWAB
::::---> bila jadi laki mesti laa taw TANGGUNGJAWAB sendiri..tak bermaksud perempuan tak perlu bertanggungjawab..masing masing kena taw tanggungjawab sendiri..tapi kat sini aku fokuskan kat si lelaki lelaki la,,yang kita sendiri taw,,depa nie lah khalifah atau pemimpin atas dunia nie...even bukan khalifah atau pemimpin untuk sebuah negara cukup laa untuk menjadi khalifah di masjid...kalau tak mampu untuk jadi khalifah dalam masjid negara pown,,cukuplah menjadi khalifah dalam masjid yg di bina sendiri.."masjid rumahtangga"..khalifah @ pemimpin apa yang tak taw tanggungjawab kan...ini tidak bagus..maksud aku dia kena laa taw tanggungjawab dia sebagai seorang anak kepada seorang ibu dan ayah,,sebagai seorang suami kepada si isteri,,juga sebagai seorang ayah kepada anak anak..
          sedarlah,,bila mana akad di lafazkan secara zahir dan batinnya isteri adalah HAK MUTLAK seorang suami..dan tanggungjawab yang si ayah pikul selama 20 tahun,,25 tahun,,32 tahun scara rasminya turun kepada si menantu..so,,dah nak bela anak orang nie,,buat laa elok elok..jangan sebelum dapat bukan main lagi,,bila dah dapat,,hampeh..!!jangan siksa si isteri sebab dia dah tak mampu lakukan apa apa even nak melawat ibu yang dah nazak tanpa izin dari suami si isteri tak boleh ziarah..nampak kuasa veto si suami..nampak tak..nampak tak..??dan perempuan pown harap bijak dalam memilih si suami..semoga kita dapat keluarga yang apa adik adik...??yang apa...??yang sakinah mawaddah wa rahmah..!!pandai...

3. PENYABAR
::::--->mendapatkan seorang yang punya tahap kesabaran yang tinggi nie bukan mudah...tapi kalau aku,,aku nak laa en.suami aku tuh SABAR nya level paling tinggi punya...sebab apa..??dalam melayan kerenah perempuan nie bukan senang...perempuan nie hati dia halus,,penuh ngan jiwa...sensitif dan mudah tersentuh..macam kaca yang halus,,tak dipegang elok,,jatuh berkecai,,bila di genggam terlalu kuat,,pecah di tangan sendiri...emosinya tak menentu...perempuan nie ada masa dia,,nak nak masa dia tengah datang bulan,,sakitnya,masa berpantang,,lepas bersalin...haa..bukan senang nak jaga perempuan nie..cakap salah sikit ja,,merajuk nahh kau,,berminggu minggu..terkuat suara sikit ja,,pecah empangan kilang air mata..kadang kadang sampai tak bleh nak celik bengkak teruk nanges punya angkara...
           so memiliki seorang lelaki yang tinggi sabarnya in shaa Allah rumah tangga akan harmoni dan berjalan dengan baik...in shaa Allah rumah tangga tuh akan utuh walaupun ada yang cuba nak jahanamkan...ciss..!!ada kowt jenis tak bleh tengok orang bahagia nie..so beware..kekadang kawan sendiri khianat ngan membe membe...aku harap sangat dapat laki yang penyabar untuk melentur aku jadi isteri yang taat ibu yang solehah..acecececcecece...bukan apa,,aku nie kepala batu,,ketegaq orang utaqa habaq..HAHA...

4. TERIMA SEADANYA
::::---> lumrah laa jadi manusia nie,,mesti nak yang perfect..sapa tak mau orang yang tampak sempurna pada mata sapa pown..gila kau..!!tapi dalam berpasangan nie,,biarlah si dia tu dapat terima kita seadanya...kalau betul betul sayang kan..tak kisah lah,,kalau dulu kurus cun melecun macam Rozita cik wan,,tapi sekarang cun tapi comel macam Enot pown masih boleh terima seadanya...yer dak...dulu segak sekarang bukan laa nak kata tak segak,,segak laa jugak,,cuma kurang laa peratusannya dari dulu...mula laa itu tak kena ini tak kena..then ungkit mengungkit...terima seadanya nie bukan secara fizikal semata mata...luar dalam dia kita kena terima seadanya...jugak,,boleh terima masa silam kita..."Lihatlah aku siapa aku pada HARI INI,,bukan siapa aku SEBELUM INI.." 
             paham ke idok??maksudnya,,fitrah menjadi manusia nie tak pernah lari dalam membuat kesalahan,,kesilapan dan tak lari dari buat dosa..so,,terimalah dia siapa dia hari nie..tak perlu nak ungkit ungkit masa silam dia..setiap orang berhak untuk mendapat peluang kedua..kalau peluang kedua tuh mampu buat dia jadi insan yang lebih baik...apa salahnya kita bagi dia peluang..tapi kalau penerimaan kita tuh tak membawa kita ke jalan yang lebih baik,,kita tak payah terima..sebab kita kejarkan SYURGA sekarang nie..*sungguh sungguh aku cakap pasai syurga entry kali nie..HAHA...mungkin ada yang lebih baik menanti kita kat depan sana...siapa tawu..kan..??

5. MENYENANGKAN HATI
::::---> setuju atau tak bila aku cakap,perempuan nie suka laki yang cool dan pak lawak...HAHA...maksudnya pandai buat lawak..boleh menghiburkan...even muka tak laa berapa nak handsome,,tapi kalau laki tuh mampu buat sorang perempuan tuh gelak tanpa cover cover,,gelak yang ikhlas bukan gelak yang di buat buat..yang pastinya...konfirm pempuan hat tak segak,,hat cun gila punya pown bleh cayaq  cair baqq hang..kalau tak lawak macam zizan ngan johan pown cukup lah yang mampu menyenangkan hati...sedia untuk sediakan telinga dengar masalah,,sediakan bahu untuk melepas tangis,,sediakan hati untuk berkongsi rasa dengan cara masing masing...
         perempuan paling tak suka laki yang serius doplohpatjamtujuhhariseminggu...dia rasa tak terhibur..hambar ja...bayangkanlah weyh,,masing masing sembang benda benda yang serius..kalau aku??apak boring baqq hang...tak pown perempuan jaa yang pulun nak bagi keadaan tak sunyi,,hat laki,,senyum gelak pown mau tak mau...sesungguhnya perempuan nie suka lelaki yang menyenangkan hati dan mampu menghiburkan...atuudiaa attudiiiaaaa....aku suka laki yang suka buat aku gelak,,sebab GELAK tuh hobi aku...kalau dalam rumah tangga pown,,masing masing muka nak serius ja,,gamak nanti bukan keluaq anak orang kuaq anak singa laa...so,,jadilah lelaki yang menyenangkan hati perempuan...macam tuh jugak perempuan..sekali lagi aku fokus kat laki sebab aku tengah mencari calon suami yang bleh bawak aku ke syurga..ha nampak nampak..??HAHA

6. MENGHORMATI
::::---> yang pasti bakal en.suami aku nie mestila taw apa tuh hormat,menghormati dan dihormati...bagi aku lelaki yang tak tahu menghormati nie dia BIADAP..nah amik hang kasaq kemain bahasa aku..jenuh laki reject...HAHA..bukan saja hormat MAK AYAH dia,,MAK AYAH aku,,AKU SENDIRI,,ADIK BERADIK aku,,KAWAN KAWAN aku,,tapi taw nak hormat orang lain sama...bukan buat lebih kurang ja...bila dia menghormati kita,,dia sendiri akan sedar apa yang wajar dia buat,,apa yang dia TAK PATUT buat...kalau muka macam ADI PUTRA sekali pun *ohh adi putra ku* tapi tak reti nak hormat orang,,go die lah...tak layak rasanya mai duduk atas bumi Allah nie...contohnya since kita kawan ngan dia,,bila dia hormat ngan kita,,dia akan jaga batas yang sepatutnya dia jaga..tak kisah lah kalau perempuan tuh yang mula goda dia,,sebagai lelaki awok perlu tegas apatah lagi kalau awok yang mula dulu..kalau dia tak tahu batas batas yang sepatutnya,,dia layak untuk di jadikan suami and you should leave him and deserve someone better than that....atooodddiaa todiiiaaa tooddiiaaa bila aku yang tak berapa nak hebat nie speakingkan..HAHA...tapi betul lah...aku rasa tak gentle lah bila laki yang tak taw nak hormat orang lain ne..nak tengok pown macam mana ntah...


setakat nie cukup lah aku bagi yang tuh dulu...aku sebenarnya ketandusan ayat..HAHA...tengok point last tuh dah laa...sumpah!bila dah lama tak update blog ne,,rasa ketaq jaa tangan nak taip..HAHA..see u soon...itu pilihan saya..??anda bagaimana??



notaKAKI : apa yang kita pilih sekarang akan memberi kesan
 pada masa akan datang..so BEWARE!


0 rAhsiA: